雖然名義上號稱為"日本線業務",不過基本上五金行跟日本人打得交道並不多~
靠他們養的話,早就餓死了@@

所以,其實安久拉是靠著日文世界以外的澳洲客人在過活....

而,最主要賴以維生的這位澳洲客人型為模式跟老闆一模一樣.....

於是我的日子就是呈現以下的狀態↓
當老大說:你去跟工廠說 #*#%&*@#)*%# (通常是,殺價‧追交期等等威脅壓迫等等等的難聽說詞...
過不久,當客人遇到事情他不滿意的時候,我所收到的抗議
E-mail:內容差不多也就是 #*#%&*@#)*%#...
呼天搶地,威脅壓迫的字句....
自己講一遍,還要看人家演一遍...真的是ORZ啊啊啊啊!!
老大有時候自己看著對方的行為舉止也火大!
這位澳客在他口中的評價是“歪嘴的雞,也想要吃好米....”
沒錯,他就是一隻歪了嘴的雞,但是畢竟還是會長點肉,所以也只能盡力的達成他的要求......
沒錯,雖然我天天被轟炸,但是發薪水的人不吭聲,我也只能遵命了...


當客人說:" 我告訴你喔!你這東西我可以跟XXX買到更便宜更好交期更快的~ 所以請你降價 "
心裡的回答是:啊~對方這麼好你不跟他買,你是白癡嗎?!我又沒有逼你跟我下單,也不認為你需要在這裡浪費時間啊?!
( 明明就是沒有別人要理你!還在那邊講得自己很偉大冏)
嘴巴卻不能這麼說......
然後,另一方面接獲上頭的指示:去談價錢!講不下來就是你口才差,口齒拙!被大陸人牽著鼻子走‧‧‧
轉頭去交代大家,大陸人看到外國人都軟趴趴,只會欺負自己人,結果.....最後他還是自己降價給客人.... 工廠依然不願意跌賺到了利潤....
之類的事情反覆上演~已經見怪不怪了!( 打開SKYPE的視窗,OOXX罵個兩句...繼續嘻嘻哈哈)
我想,在這個地方待久了,自我療癒能力是會增加的~


ANYWAY~
就算心裡不停的MURMUR著:誰不知道你是沒有後路,才跟我在這邊糾纏啊!
嘴巴(雙手)還是要鞠躬哈腰的說:謝謝你大慈大愛子確認了這張訂單...
( 社會的現實面啊....攤手)
每次被客人轟炸的時候(通常是因為價格~)
心不甘,情不願~ 每天還是要想著華麗動人的說詞...
希望自己的努力,可以換回客人的好心接受~
不要隔天打開信箱又發現自己嘔心瀝血花時間和很多腦細胞生出來的文章,換來只是大聲的怒罵.... 然後一切的努力歸零,我還要想辦法換句話說ORZ
就這樣,過一天算一天的...
然後今天,又為了同樣的簡單事情,我必須掏心掏肺給客人~
在回覆客人的確認訂單的同時,帶著可憐可憐我不要再來亂了的心情寫了EMAIL回覆....

And then~
親愛的主管說:你實在寫得太好了!!快點自己去多看幾次你寫的文章~
(呼!可見,我當時的哀怨與刻骨銘心有多麼的深刻....)
希望明天早上應接我的,是一張漂漂亮亮的確認訂單~

Wish me LucK......

Thank you for your new order. Please see the attached PIs for your reference and kindly sign back for confirmation.

Regarding the pricing of the screw, please note that we went down to the factory and had 2 meetings with the manager on the pricing.
As we have mentioned to you for many times, the price of material has and exchange rate has gone up non-stop in the past months.
From February until now, the cost is actually 6%~10% higher for production.
However, to show our sincerity and support to TXXform, LXX and our factory have absorbed all the extra cost on these screw to maintain this good price for you.
(All the price for the screws are at the price level of February on the PI.)

Also, as Albert and Helen has promised you on your meeting in Cologne, we will provide you a 2% discount on 6 of the screws Michael mentioned in China to support your sales.
(FA21452 FA20674 FA20680 FA20682 FA20873 FA20877)

We believe that this is the most competitive price you are able to find in your market and that you will be able to win great business with this special price.

Please note that we will able to maintain this special TXXform price until August 15th.
Please evaluate your market and arrange orders within this date ( partial shipments is also accepted).
After that, the price adjustment will be at least 6% for all the screws.

We thank you for your support to LXH and hope to receive your new orders soon.

arrow
arrow
    全站熱搜

    forangelangela 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()